Post

Een groot deel van onze post wordt verstuurd via het bedrijf Postex. Je kiest zelf of je jouw post per e-mail of per brief wilt ontvangen. Postex zorgt ervoor dat jouw post via jouw voorkeur verzonden wordt. Op deze pagina lees je hier meer over. 

Jouw post bekijken

Klik op het onderstaande invulveld en vul jouw persoonlijke code in om je post te bekijken. Deze code zit bij de brief die je hebt ontvangen.

Nadat je de code hebt ingevuld, kun je:

  • jouw post digitaal bekijken en downloaden;
  • aangegeven hoe je jouw post wilt ontvangen. Let op: je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Deze moet je accepteren. 
  • jouw e-mailadres doorgeven of wijzigen;
  • direct jouw huur of rekening betalen via iDEAL. 

Wijzigen voorkeur post of e-mail

Je bepaalt zelf of je post op per e-mail of per brief wilt ontvangen. Vul hierboven de code in die je hebt ontvangen om jouw keuze door te geven.

De voordelen van digitale post

Het voordeel van digitale post is dat je deze vanaf elke computer kunt bekijken en terugzien. Dat is goed voor het milieu en we besparen kosten. Het is de bedoeling om uiteindelijk zoveel mogelijk post digitaal te gaan versturen. 

Postex is betrouwbaar

Het ontvangen en online bekijken van berichten via Postex is betrouwbaar en veilig. Alle gegevens worden digitaal versleuteld om ervoor te zorgen dat alleen jij de informatie kunt inzien. Postex vraagt nooit naar inloggegevens of wachtwoorden. Geef deze dus ook nooit aan anderen. Meer weten over Postex? Ga naar www.postex.com..

Veel gevraagd over post van JOOST

Wat is Postex en hoe werkt het?

Algemeen

Postex is een bedrijf dat voor ons de post verstuurt. Post in de brievenbus maar ook via e-mail. Als huurder kies je zelf of je jouw post via e-mail of in de brievenbus wilt ontvangen.

Bij de brieven die wij versturen via Postex, vind je een voorblad met een unieke (tijdelijke) code. Hiermee kun je je post ook digitaal bekijken en aangeven of je jouw post graag via e-mail wilt ontvangen. Vul deze code in op de pagina www.wonenbijJOOST.nl/post of scan de QR-code. Wijzig de ontvangstvoorkeur van post naar digitaal.

Blijf je je post liever in de brievenbus ontvangen? Ook dat kan! Je hoeft dan niets te doen.

Wat is het verschil tussen 'Mijn JOOST' en Postex?

Algemeen

Op Mijn JOOST kun je jouw persoonlijke gegevens bekijken en persoonlijke zaken regelen.

Via Postex kun je:

  • jouw post digitaal bekijken en downloaden;
  • aangegeven hoe je jouw post wilt ontvangen. Je ontvangt een verificatie-mail ter bevestiging die je moet accepteren;
  • jouw e-mailadres doorgeven of aanpassen;
  • jouw huur betalen via een AcceptEmail. Je ontvangt iedere maand een e-mail met daarin een betaallink. De huur maak je via iDeal naar ons over.

Hoe kan ik mijn voorkeur voor het ontvangen van post (op papier of via e-mail) aanpassen?

Algemeen

Je bepaalt zelf hoe je jouw post ontvangt. Via e-mail of op papier.

Bij de brieven die wij versturen via Postex, vind je een voorblad met een unieke (tijdelijke) code. Hiermee kun je je post ook digitaal bekijken en aangeven of je jouw post graag via e-mail wilt ontvangen. Vul deze code in op de pagina www.wonenbijJOOST.nl/post of scan de QR-code. Wijzig de ontvangstvoorkeur van post naar digitaal.

Bij digitale post klik je op de knop in de e-mail. Hierna kun je jouw voorkeur aanpassen.

Hoe kan ik mijn e-mailades wijzigen waarop ik Post van JOOST ontvang?

Algemeen

Hiervoor klik je op de link in de e-mail van Postex. Via deze link kun je jouw e-mailadres wijzigen. Hiermee wijzig je alleen het e-mailadres waarop je jouw post ontvangt.

Ik word doorgestuurd naar een omgeving van Postex. Kan ik daar veilig betalen?

Algemeen

Ja dat kan, Postex heeft een beveiligde omgeving (dat zie je aan het slotje voor de URL). Daar kun je de openstaande huur betalen.

Wat moet ik doen als ik de melding 'service onbereikbaar' krijg als ik mijn poststuk wil zien?

Algemeen

Als je deze melding krijgt, dan is een adblocker ingeschakeld. Een adblocker houdt adverenties tegen, maar in dit geval ook jouw digitale post. Wanneer je de adblocker uitschakelt of www.postex.com toevoegt aan websites die veilig zijn, dan kun je jouw post weer zien.

Klik hier voor meer informatie over adblockers.

Ik heb een betalingsverzoek ontvangen van jullie, maar niet via Postex. Wat moet ik doen?

Algemeen

Betalingsverzoeken versturen we alleen via Postex via een beveiligde link in jouw e-mail. Wij sturen nooit losse e-mails waarin wij om betalingen, betaalgegevens of inlogcodes vragen. Reageer daarom nooit op dergelijke e-mails en meld dit meteen bij ons. Bel hiervoor naar 088 008 1400.