Klanttevredenheid

We vinden het belangrijk om te weten wat huurders van onze dienstverlening vinden. Zo weten we wat we moeten blijven doen, maar ook wat we beter kunnen doen. De klanttevredenheid laten wij meten door onafhankelijke partijen. 

Kwaliteitskeurmerk KWH opnieuw verlengd

Woonstichting JOOST is in het bezit van het KWH Huurlabel. Dit is een landelijk keurmerk dat staat voor een hoog niveau van dienstverlening van woningcorporaties. Met het label meten én verbeteren we onze dienstverlening.  In maart 2023 verlengden we ons KWH Huurlabel opnieuw met twee jaar. 

Fijn als je KWH laat weten hoe tevreden je over ons bent

Het KWH Huurlabel krijgt een corporatie niet zomaar. Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) onderzoekt verschillende onderdelen van onze dienstverlening. Hoe klantvriendelijk zijn we? Hoe verloopt de afhandeling van een klacht? Hoe verloopt een reparatieverzoek? KWH meet maandelijks de klanttevredenheid van onze nieuwe en vertrekkende huurders, huurders met een reparatieverzoek of huurders die op een andere manier met ons in contact zijn geweest. Het KWH huurlabel wordt gegeven wanneer er op alle onderdelen minimaal een 7.0 gemiddeld wordt behaald.  

Beoordeling klanttevredenheid in cijfers

Nieuwe huurders beoordeelden ons met een 7,8, vertrokken huurders met een 8,3, huurders waar een reparatie werd uitgevoerd beoordeelden ons met een 8,4 en waar we onderhoud hebben uitgevoerd met een gemiddelde van een 7,6. De algemene waardering was een 7,2. 

Het kan dus zijn dat KWH contact met je opneemt. Het is fijn als je hier tijd voor maakt en laat weten hoe tevreden of ontevreden je over ons bent. Zo weten wij wat we goed doen en wat we beter kunnen doen. Zie de website van KWH voor meer informatie over het KWH Huurlabel

Belevingsonderzoek

We meten onze klanttevredenheid ook via de Fijn Wonen monitor. Dit is een belevingsonderzoek bestaande enkele korte vragen die te maken hebben met woonbeleving, woonomgeving en de woning zelf. Om ook bewoners te bereiken die digitaal minder vaardig zijn, gaan onze medewerkers van onze wijkteams samen met de lokale buurtondersteuners regelmatig met leuke acties de wijken in, zoals 'Frietje van JOOST' en 'Poffertjes van JOOST'.  

Meedenkgroep van JOOST

In 2021 zijn we gestart met een Meedenkgroep. Als een goede buurman willen we graag weten wat er bij onze huurders speelt. Dan kunnen wij hen nog beter helpen en adviseren. Daarom deden wij de oproep: laat van je horen en meld je aan voor de Meedenkgroep van JOOST. 

De Meedenkgroep komt regelmatig bij elkaar en wordt gevraagd om advies.  Ook meedoen? Dat kan! 

Luisterpanels

In 2021 zijn we gestart met Luisterpanels. Dit doen we samen met KWH en Luisterpunt, een organisatie die voor veel woningcorporaties in touw is met dit soort bijeenkomsten. Een professionele gespreksleider gaat met een groep huurders in gesprek over een bepaald thema. Collega’s van JOOST luisteren mee in een andere ruimte. Zij kunnen dus geen vragen stellen, alleen luisteren. Dit levert hele waardevolle informatie op. 

We hebben inmiddels drie Luisterpanels georganiseerd.  Bekijk hier een uitgebreide terugblik van de laatste bijeenkomst.