woningaanbieding

Ben je als eerste kandidaat geëindigd voor een woning? Dan bellen we jou om te vragen of je nog geïnteresseerd bent in de woning. Is dat het geval? Dan ontvang je van ons een aanbieding per e-mail. In deze mail staat tot wanneer je kunt reageren op de woningaanbieding.

Natuurlijk hoef je niet meteen te beslissen. Voordat we een bezichtiging kunnen plannen, moeten we eerst je gegevens controleren. Als alle gegevens in orde zijn, plannen we de bezichtiging.

Als je een woning accepteert die is aangeboden via www.woonserviceregionaal.nl, dan word je automatisch uitgeschreven als woningzoekende bij WoonService Regionaal.

Veel gevraagd over woningaanbieding

Ik ben eerste kandidaat. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Een woning staat een week op de website van WoonService Regionaal. Daarna nemen wij meestal binnen twee dagen contact met je op. We bellen je om te vragen of je nog geïnteresseerd ben in de woning. Zo ja, dan ontvang je de aanbieding per mail.

Welke gegevens moet ik aanleveren?

Algemeen

Je krijgt hierover een e-mail van ons. Hierin staat dat je de volgende documenten moet inleveren:

  • Een ingevuld en ondertekend acceptatieformulier.
  • Een veilige kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- als achterkant). Wil je weten hoe je een veilige kopie van je identiteitsbewijs maakt? Kijk dan op de website van de Rijksoverheid.
  • Verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder, dan wel jouw laatste verhuurder. Huur je nu van ons? Dan hoef je geen verhuurdersverklaring in te leveren.
  • Inkomensverklaring(en) of definitieve aanslag(en) van de Belastingdienst van het afgelopen jaar of van het jaar daarvoor. Deze kun je online aanvragen via Mijn Belastingdienst. Of bel naar de Belastingtelefoon: 0800 0543. Inkomensverklaringen(en) van eigen (pleeg)kinderen hoef je niet in te leveren.

Ik heb vragen over de aangeboden woning. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op. Voor vragen over de verhuur vraag je naar de woonmakelaar die staat vermeld in de aanbiedingsbrief. Voor technische vragen, vraag je naar de opzichter.

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Kan ik de woning bekijken?

Algemeen

Natuurlijk, je hoeft niet meteen te beslissen. Voordat we een bezichtiging kunnen plannen, moeten we eerst je gegevens controleren. Daarna nemen altijd contact met je op. Als alle gegevens in orde zijn, plannen we de bezichtiging.

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Hoe snel moet ik laten weten of ik de woning wil huren?

Algemeen

In de aanbieding staat de datum vermeld tot wanneer je kunt reageren.

Ik heb een woning aangeboden gekregen en wil deze huren. Hoe laat ik dat weten?

Algemeen

Dit kan op verschillende manieren. Log in op 'Mijn account' op www.woonserviceregionaal.nl. Hier zie je de woning die wij je aanbieden. Vink aan of je interesse heb in de woning of niet. Je kunt ons ook bellen via 088 008 1400 of stuur een e-mail: woonmakelaar@wonenbijJOOST.nl.

Ik heb een woning aangeboden gekregen maar ik ben te laat met accepteren. Wat nu?

Algemeen

Als je te laat reageert (dus na de reactietermijn), gaan wij door naar de volgende kandidaat op de lijst. Je kunt deze woning dan niet meer accepteren.

Ik heb een woning aangeboden gekregen, maar wil deze niet huren. Hoe laat ik dat weten?

Algemeen

Dit kan op verschillende manieren. Log in op 'Mijn account' op www.woonserviceregionaal.nl. Hier zie je de woning die wij je aanbieden. Geef hier aan dat je geen interesse hebt. Je kunt ons ook bellen via 088 008 1400 of stuur een e-mail: woonmakelaar@wonenbijJOOST.nl.

Ik heb een woning aangeboden gekregen, maar ik wil de woning niet huren. Heeft dit invloed op mijn inschrijving als woningzoekende?

Algemeen

Nee dit heeft geen invloed. Je moet ons wel altijd iets laten weten. Ook als je de woning niet accepteert.

Hoe vaak mag ik een aangeboden woning weigeren?

Algemeen

Dat maakt niet uit. Je moet ons wel altijd iets laten weten. Ook als je de woning niet accepteert.