huurbetaling

Als je een woning van ons huurt moet je maandelijks de huur betalen. Je betaalt de huur vooruit. Dit betekent dat wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand willen ontvangen. Je kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  • via automatische incasso. Dit is de makkelijkse manier. Hiermee betaal je automatisch altijd het juiste bedrag.
  • via AcceptEmail. Je ontvangt dan iedere maand een e-mail met daarin een betaallink. De huur maak je via iDeal naar ons over.
  • via iDeal. Log hiervoor in op Mijn JOOST en klik onder "Mijn betalingen" op "Mijn factuuroverzicht". 
  • zelf overmaken naar het IBAN rekeningnummer NL10RABO0108809625. Vermeld hierbij voor welk adres en welke maand je de huur betaalt. 
  • met PIN op ons kantoor in Boxtel.

Veel gevraagd over huurbetaling

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

Betaal je via automatische incasso? Dan incasseren wij de huur op de eerste van de maand. Betaal je op een andere manier? Dan willen wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand ontvangen.

Mag iemand anders namens mij de huur naar jullie overmaken?

Algemeen

Ja, dit kan. De persoon die voor jou de huur overmaakt, moet als onderwerp je volledige naam en volledige adres vermelden.

Welke gegevens vermeld ik bij de overboeking van mijn huurbetaling?

Algemeen

Vermeld altijd voor welke maand je de huur betaalt. Geef daarbij ook je contractnummer door. Of vermeld je adres.

Wist je dat je de huur ook gemakkelijk via iDeal kunt betalen? Log hiervoor in op mijn JOOST en klik onder "Mijn betalingen" op "Bekijk mijn factuuroverzicht". 

Hoe kan ik mijn huur zelf overmaken?

Algemeen

Het makkelijkste is om in te loggen op Mijn JOOST. Je kunt hier de huur via iDeal naar ons overmaken. Klik hiervoor onder "Mijn betalingen" op "Bekijk mijn factuuroverzicht".

Heb je geen Mijn JOOST account? Je kunt de huur zelf overmaken naar het IBAN rekeningnummer NL10RABO0108809625. Vermeld hierbij voor welk adres en welke maand je de huur betaalt. Je kunt ook bij ons op kantoor betalen met pin.

Ik heb de huur zelf naar jullie overgemaakt maar ik ontvang nu een betalingsherinnering. Wat moet ik doen?

Algemeen

Waarschijnlijk hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar gekruist. Bel ons via 088 008 1400. Dan weet je zeker dat wij de betaling hebben ontvangen.

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dit aan jullie door?

Algemeen

Stuur hiervoor een e-mail naar administratie@wonenbijJOOST.nl. Vermeld hierin je nieuwe bankrekeningnummer, je naam en je adres.

Ik heb de huur betaald maar ontvang een herinnering. Hoe kan dit?

Algemeen

Wij sturen je een brief als de huur niet op de afgesproken datum betaald is. Het verwerken van de betalingen en het versturen van de brieven duurt een aantal dagen. Het kan dus zijn dat onze brief en jouw betaling elkaar hebben gekruist. Als dit zo is dan hoef je niets te doen en kun je de brief weggooien.

Ik ontvang mijn salaris/uitkering na de eerste van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb ontvangen?

Algemeen

Je moet de huur voor de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze afdeling Huurincasso via 088 008 1400 of stuur een e-mail: huurincasso@wonenbijJOOST.nl. We bekijken dan wat er mogelijk is.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Ja, je kunt de huur bij ons op kantoor betalen met pin.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, dit is niet mogelijk.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Dat kan. Vermeld bij het overmaken welke maanden je betaalt. Een automatische incasso is wel makkelijker voor jou en voor ons.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

Je kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  • via automatische incasso. Dit is de makkelijkse manier. Hiermee betaal je automatisch altijd het juiste bedrag.
  • via AcceptEmail. Je ontvangt dan iedere maand een e-mail met daarin een betaallink. De huur maak je via iDeal naar ons over.
  • via iDeal. Log hiervoor in op Mijn JOOST en klik onder "Mijn betalingen" op "Mijn factuuroverzicht".
  • zelf overmaken naar het IBAN rekeningnummer NL10RABO0108809625. Vermeld hierbij voor welk adres en welke maand je de huur betaalt. 
  • met PIN op ons kantoor in Boxtel.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Algemeen

Niet als je via automatische incosso betaalt. Betaal je via AcceptEmail? Dan ontvang je iedere maand een e-mail met een betaallink. De huur maak je dan via iDeal naar ons over.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

Via Mijn JOOST heb je inzage in jouw huurspecificatie. Heb je geen Mijn JOOST account of ontvang je graag een papieren huurspecificatie? Stuur hiervoor een e-mail klantenservice@wonenbijJOOST.nl of neem telefonisch contact met ons op via 088 008 1400

Mijn bewindvoerder regelt mijn financiele zaken. Ben ik zelf nog verantwoordelijk voor het betalen van de huur?

Algemeen

Nee, de bewindvoerder is verantwoordelijk voor het betalen van de huur.

Mijn bewindvoerder regelt mijn financiele zaken. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

Algemeen

Nee dit hoef je niet aan ons door te geven. Dit doet de bewindvoerder.